Els alumnes de 3r ESO del Col.legi Santa Maria de Vila-real també s’uneixen a la campanya «El guix de la vergonya». Es tracta d’una acció ambiental organitzada per la Xarxa de centres per la Sostenibilitat de Castelló que es va dur a terme la setmana del 31 de maig fins el 6 de juny.

Esta campanya es realitza per a conscienciar a la població del que contaminen les burilles que tirem al terra. A l’any es tiren uns 4,5 trilions de burilles, sols una  burilla pot  contaminar fins 50 litres d’aigua dolça i tarden mes de 10 anys en degradar-se.
Els alumnes van per la ciutat buscant burilles, encerclant-les amb guix de colors i escriuen missatges motivadors del tipus: «Vila-real no és un cendrer, un arbre no és una paperera, les burilles contaminen», etc…per tal de conscienciar als fumadors del problema contaminant de les burilles i la fàcil solució que és llançar-les a la paperera i no al terra.