image003Dissabte passat l’equip de Robòtica del nostre col·legi va participar en la competició autonòmica First Lego League, que es va celebrar a la Universitat Politècnica d’Alcoi. L’equip de joves van quedar entre les millors 13 posicions de la Comunitat Valenciana, fet destacable perquè només portaven 2 mesos preparant la competició i es van enfrontar a equips que porten molts anys amb aquest desafiament.
Cada temporada l’organització convida els equip a descobrir la diversió i l’emoció de la ciència i tecnologia proposant un nou desafiament relacionat amb una temàtica o problema actual, aquest any es tractava del cicle de l’aigua i l’equip que representava a l’escola va impressionar al jurat presentant un prototip de la Torre Warka, amb l’objectiu de repoblar la Serra Espadà. El projecte és una idea dels alumnes de quart que van col·laborar amb el grup de Robòtica. El sorprenent del treball presentat és que té un cost zero perquè es va fabricar amb materials reciclats i aporta aigua de la condensació del vapor d’aigua.
També van presentar el robot dissenyat i la programació usant tecnologia LEGO per superar una sèrie de missions en el tauler de joc, on van treure la millor puntuació en la darrera ronda de joc. Cal felicitar a les famílies dels / les participants pel resultat i la participació de tot l’equip patrocinat el col·legi Santa Maria.